ZASADY BEZPIECZEŃSTWA

WYPŁATA GOTÓWKI W BANKOMACIE

  • nikomu nie ujawniaj numeru PIN, ani nie przechowuj go razem z kartą
  • przed dokonaniem wypłaty upewnij się, że nikt Cię nie obserwuje
  • wpisuj jak najdyskretniej numer PIN na klawiaturze bankomatu (możesz zasłonić wpisywane liczby ręką)
  • zwróć uwagę na czytnik kart, klawiaturę oraz inne odstające części, upewnij się przed dokonaniem wypłaty, czy na bankomacie nie zostały zainstalowane podejrzane elementy
  • trzykrotne błędne wprowadzenie numeru PIN spowoduje zatrzymanie karty przez bankomat – jest to zabezpieczenie przed użyciem karty przez osoby niepowołane; po zatrzymaniu karty przez bankomat możesz zgłosić się do oddziału banku obsługującego urządzenie
  • pieniądze i potwierdzenie wypłaty są wydawane po zwróceniu karty przez bankomat, po zakończeniu transakcji pamiętaj o odbiorze karty
  • bankomat nie wyda pieniędzy, jeżeli przekroczysz kwotę dostępnych limitów dla karty lub jeżeli żądana kwota przekracza stan wolnych środków – poinformuje Cię o tym komunikat na monitorze i możesz zmienić kwotę wypłaty
  • pamiętaj, że wypłacone banknoty, które pojawią się w szczelinie bankomatu, mogą tam pozostać tylko przez 30 sekund,  po tym czasie urządzenie zabierze je z powrotem do kasety; jeżeli Twoje konto zostało obciążone kwotą transakcji, a Ty nie odebrałeś gotówki, złóż reklamację w oddziale Banku prowadzącym Twoje konto
  • możesz ubezpieczyć swoją kartę  

PŁATNOŚCI KARTĄ W SKLEPIE (poprzez terminal POS)

  • przed potwierdzeniem płatności sprawdź kwotę płatności na terminalu
  • nie wypuszczaj karty z ręki, jeśli podajesz sprzedawcy kartę, terminal i karta powinny znajdować się w zasięgu Twojego wzroku; możesz zapłacić zbliżeniowo do 50 zł, a powyżej tej kwoty potwierdzić operację kodem PIN
  • odbierz potwierdzenie wykonania transakcji
  • jeżeli chcesz zrezygnować z funkcji zbliżeniowości karty możesz wyłączyć funkcję poprzez konto internetowe lub zgłosić się do najbliższej placówki Banku, funkcję tę możesz aktywować w każdej chwili w taki sam sposób

PŁATNOŚCI KARTĄ PRZEZ INTERNET

  • do połączeń z internetem korzystaj tylko z urządzeń posiadających aktualizowane  programy antywirusowe oraz zapory ogniowe
  • unikaj płatności z urządzeń znajdujących się w kafejkach internetowych lub innych ogólnodostępnych miejsc
  • upewnij się, że na stronie rejestracji do sklepu internetowego połączenie jest szyfrowane (strona rozpoczyna się od https:// czy znajduje się zamknięta kłódka oraz czy certyfikat bezpieczeństwa jest aktualny i wystawiony właśnie dla tej witryny (informację o nazwie certyfikatu bezpieczeństwa znajdziesz w pasku adresowym w przeglądarce) 
  • ustal limity transakcji przez internet dostosowane do Twoich potrzeb (możesz je zmienić poprzez konto internetowe)

Pamiętaj, że w każdej chwili możesz czasowo zablokować i odblokować kartę poprzez konto internetowe.

W przypadku zagubienia lub kradzieży karty jak najszybciej zadzwoń pod numer infolinii

(22) 515-31-50 lub (22) 515-30-00 lub 828 828 828

Jeżeli telefonujesz z zagranicy wybierz numer:

0048 (22) 515-31-50 lub 0048 (22) 515-30-00 lub 0048 828 828 828 Warto wpisać powyższe numery do notesu lub telefonu komórkowego.