WYPŁATA GOTÓWKI W BANKOMACIE
- nikomu nie ujawniaj numeru PIN, ani nie przechowuj go razem z kartą
- przed dokonaniem wypłaty upewnij się, że nikt Cię nie obserwuje
- wpisuj jak najdyskretniej numer PIN na klawiaturze bankomatu (możesz zasłonić wpisywane liczby ręką)
- zwróć uwagę na czytnik kart, klawiaturę oraz inne odstające części, upewnij się przed dokonaniem wypłaty, czy na bankomacie nie zostały zainstalowane podejrzane elementy
- trzykrotne błędne wprowadzenie numeru PIN spowoduje zatrzymanie karty przez bankomat – jest to zabezpieczenie przed użyciem karty przez osoby niepowołane; po zatrzymaniu karty przez bankomat możesz zgłosić się do oddziału banku obsługującego urządzenie
- pieniądze i potwierdzenie wypłaty są wydawane po zwróceniu karty przez bankomat, po zakończeniu transakcji pamiętaj o odbiorze karty
- bankomat nie wyda pieniędzy, jeżeli przekroczysz kwotę dostępnych limitów dla karty lub jeżeli żądana kwota przekracza stan wolnych środków – poinformuje Cię o tym komunikat na monitorze i możesz zmienić kwotę wypłaty
- pamiętaj, że wypłacone banknoty, które pojawią się w szczelinie bankomatu, mogą tam pozostać tylko przez 30 sekund, po tym czasie urządzenie zabierze je z powrotem do kasety; jeżeli Twoje konto zostało obciążone kwotą transakcji, a Ty nie odebrałeś gotówki, złóż reklamację w oddziale Banku prowadzącym Twoje konto
- możesz ubezpieczyć swoją kartę
PŁATNOŚCI KARTĄ W SKLEPIE (poprzez terminal POS)
- przed potwierdzeniem płatności sprawdź kwotę płatności na terminalu
- nie wypuszczaj karty z ręki, jeśli podajesz sprzedawcy kartę, terminal i karta powinny znajdować się w zasięgu Twojego wzroku; możesz zapłacić zbliżeniowo do 100 zł, a powyżej tej kwoty potwierdzić operację kodem PIN
- odbierz potwierdzenie wykonania transakcji
- jeżeli chcesz zrezygnować z funkcji zbliżeniowości karty możesz wyłączyć funkcję poprzez konto internetowe lub zgłosić się do najbliższej placówki Banku, funkcję tę możesz aktywować w każdej chwili w taki sam sposób
PŁATNOŚCI KARTĄ PRZEZ INTERNET
- do połączeń z internetem korzystaj tylko z urządzeń posiadających aktualizowane programy antywirusowe oraz zapory ogniowe
- unikaj płatności z urządzeń znajdujących się w kafejkach internetowych lub innych ogólnodostępnych miejsc
- upewnij się, że na stronie rejestracji do sklepu internetowego połączenie jest szyfrowane (strona rozpoczyna się od https:// czy znajduje się zamknięta kłódka oraz czy certyfikat bezpieczeństwa jest aktualny i wystawiony właśnie dla tej witryny (informację o nazwie certyfikatu bezpieczeństwa znajdziesz w pasku adresowym w przeglądarce)
- ustal limity transakcji przez internet dostosowane do Twoich potrzeb (możesz je zmienić poprzez konto internetowe)
Pamiętaj, że w każdej chwili możesz czasowo zablokować i odblokować kartę poprzez konto internetowe.
W przypadku zagubienia lub kradzieży karty jak najszybciej zadzwoń pod numer infolinii:
800 888 888
Jeżeli telefonujesz z zagranicy wybierz numer:
0048 (61) 647 28 46 lub 0048 800 888 888 Warto wpisać powyższe numery do notesu lub telefonu komórkowego.